måndag 2 november 2009

Problεeem

Äntligen händer något spännande!
Ubuntu har uppdaterats till 9.10, Karmic Koala. Min dist Xubuntu lika så. Såg i uppdateringshanteraren att det fanns en distributions-uppdatering att hämta. Sagt och gjort.
Några timmar senare var det dags för omstart. Och datorn tvärnitar halvvägs in i uppstarten, efter en skur meddelanden rörande filsystem och partitioner. En sak märker jag direkt: Jag har inte fått någon ny kernel installerad. Sannolikt p.g.a. att jag slängt ut standard-kernel och använt Adamms special-kernel för εee-datorer.
Så - Ska jag börja rota och hacka i problemet för att få ett fungerande Xubuntu-system, eller ska jag börja om från början, och helt enkelt installera någon annan Linux-distribution?
  • Många hyllar Jolicloud, men jag tycker det mest är en "dumbed down" version av Ubuntu.
  • Kommer inte Google att släppa sitt Chrome OS snart (i en tidig alfa, i alla fall...)?
  • Vart tog gOS Cloud vägen?
Den som lever får se...

Inga kommentarer: